Diversificarea alimentară. Cum şi când introduci carnea în meniul bebeluşului

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la vârsta de 6 luni şi începerea diversificării după această vârstă, în paralel cu alăptarea. Un educator perinatal a venit cu câteva recomandări, sfaturi, dar şi reguli de care trebuie să ţii cont în diversificare.

Pentru a-ţi oferi recomandări şi sfaturi avizate despre diversificarea alimentară, am discutat cu Mihaela Timofte, educator perinatal în cadrul Asociației SAMAS. Aceasta ne-a explicat importanţa pe care o are carnea pentru sănătatea copilului tău, modul în care aceasta trebuie introdusă în meniul lui şi, de asemenea, a prezentat un set de reguli pe care trebuie să le respecţi în diversificare.

7 reguli în diversificarea alimentară

  • Începi cu legume şi fructe ȋn paralel, de preferat cele de sezon, bine spălate şi preparate termic.
  • Continui cu cereale, mai ȋntȃi din grupa celor fără gluten şi apoi şi din cele cu gluten.
  • Cȃnd ajungi la minim 100 grame de legume, poţi adăuga o proteină – carne slabă de curcan, pui, vită, gălbenuş de ou, ficăţei, peşte.
  • Introducerea alimentelor se va face progresiv, ceea ce ȋnseamnă că se introduce doar un singur aliment nou şi ȋn cantităţi mici, crescȃnd cantitatea treptat;
  • Fiecare aliment nou va fi testat ȋntre 3-7 zile.
  • Alimentele trebuie să fie de consistenţă moale.
  • Alimentele vor fi proaspăt preparate.
  • Probleme in diversificarea lui bebe. Intoleranta la lactoza

De ce este importantă carnea pentru sănătatea copilaşului

  • Este bogată în proteine: Carnea, atât cea albă cȃt şi cea roșie, este foarte bogată în proteine, substanțe naturale esențiale pentru majoritatea funcțiilor vitale ale organismului, inclusiv formarea celulelor, țesuturilor, mușchii și pielii.

Citeste restul articolului pe mami.ro

Alte articole din secțiunea: Alaptare si Nutritie

Cursuri SAMAS