Cum poti preveni nasterea prematura

Orice viitoare mama îsi doreste sa dea nastere unui copil sanatos. Din pacate, sunt multe cazuri în care nu se întampla acest lucru, principalul vinovat fiind nasterea prematura. Prematuritatea implica o insuficienta dezvoltare a bebelusului, cu consecinte asupra starii sale de sanatate ulterioare. Odata ce vei ajunge sa cunosti motivele pentru care are loc acest tip de nastere, vei sti si cum sa îl poti preveni.

Nasterea prematura poate fi cauzata de conditii patologice, respectiv de probleme medicale ale mamei, însa un stil de viata nesanatos pe parcursul sarcinii este cel mai întalnit factor de risc. Asadar, principala regula pentru prevenirea prematuritatii este îngrijirea sanatatii mamei. O mama sanatoasa va da nastere unui copil sanatos. În randurile urmatoare vei afla cum poti fi o mama sanatoasa.
În primul rand, trebuie sa acorzi o atentie deosebita alimentatiei. De ce? Pentru ca orice consumi tu ajunge prin placenta direct la fat. Acest lucru nu înseamna ca trebuie sa mananci cat doi, ci ca pentru doi. Astfel, alimentele introduse în regim trebuie sa aiba o valoare nutritionala ridicata, pentru a va hrani atat pe tine, cat si pe puiul din tine. Pentru a-i asigura pruncului nenascut o dezvoltare armonioasa, este necesar sa ai un regim alimentar diversificat. Din acest motiv, dietele sunt strict interzise!

Un regim alimentar diversificat contine:
– proteine (de origine animala si vegetala),
– carbohidrati complecsi ( adica fara sare, zahar alb, grasimi hidrogenate, alimente albe, rafinate, pe baza de faina alba),
– lipide (grasimi din alimente naturale, bogate în acizi grasi esentiali omega-3),
– minerale,
– vitamine,
– antioxidanti,
– fibre alimentare,
– foarte multa apa.

Alimentele care îti aduc necesarul de nutrienti sunt: carne, oua, lapte, leguminoase (linte, fasole, mazare, naut, quinoa, chia, hrisca, amarant etc.), sardine conserva, hering, cod, macrou, pastrav, seminte de in, canepa, susan, nuci, migdale, cereale integrale, legume si fructe crude. În principiu, cele mai indicate sunt alimentele naturale integrale, în stare proaspata. O la fel de mare importanta o are si modalitatea în care consumi si prepari aceste alimente. Prajelile, zaharurile rafinate, îndulcitorii sintetici, aditivii alimentari si excesele sunt daunatoare sanatatii tale si a copilului!

În cel de-al doilea trimestru de sarcina, este recomandat sa consumi mai multe alimente bogate în fier hemic, îar în cel de-al treilea – alimente bogate în calciu. Echilibrul alimentar si corporal joaca un rol important în sanatatea copilului, caci greutatea lui va fi direct proportionala cu a ta. Asadar, trebuie sa ai grija sa nu te încadrezi nici în limitele subnutritiei, nici în cele ale supranutritiei…adica sa nu mananci nici prea putin, nici prea mult. În schimb, luarea în greutate în perioada sarcinii este invers proportionala cu greutatea ta dinainte de sarcina. Cu alte cuvinte, cu cat ai mai putine kilograme, cu atat trebuie sa te îngrasi mai mult…si invers.

Citeste restul articolului pe bebelu.ro

Alte articole din secțiunea: Nastere